Diskuse

Co si myslíte o současném stavu městské hromadné dopravy v Uherském Hradišti, Starém Městě a Kunovicích? Zaujal Vás návrh řešení problémů současné MHD na těchto stránkách? Máte něco, co byste rádi k návrhu doplnili nebo mu vytknuli? Máte nějaký konkrétní příklad něčeho, co Vám na MHD vadí, nebo co naopak oceňujete ve srovnání s jinými městy?

Podělte se o svůj názor na této stránce! Jedonduše odešlete komentář ve formuláři níže!

30 komentářů u „Diskuse

  1. Jen bych chtěl říct, že této iniciativě fandím a udělám maximum, aby to vyšlo. MHD v Uherském Hradišti je ve stavu, kdy mě neláká ji ani vyzkoušet… Změníme to? Určitě!

  2. Varování: vzhledem k tomu, že pocházím z Mařatic, budou mé připomínky výrazně Mařaticentrické.

    //Že se má MHD kam zlepšovat o tom není sporu a se změnami vesměs souhlasím, ovšem např. návrh na hromadné přejmenovávání všech zastávek je absurdní. Minimálně v polovině případů toho naprosto není zapotřebí a ke změně názvu neexistuje jiný důvod, než Vaše osobní záliba ve škatulkování a uniformitě.

    //Např. proboha proč měnit „Mařatice – Škola“ na „Mařatice – Školní“ ?? Nezdá se Vám to trošku úplně bezdůvodné a zbytečné? Navíc zastávka ani škola sama se nenachází v ulici Školní (když už mluvíme o nepřesných a matoucích názvech), nýbrž v ulici 1. Máje.

    // Zkrátka zaměřila bych se na přejmenování výhradně těch zastávek, které to skutečně potřebují, a nikoliv hurá akce v záchvatu politické korektnosti.

    // Pokud se týká polohy zastávek, vidím, že celý Hliník, Vinohrady, Okružní, Stavařská, Na Stráni etc., včetně oblastí vzdálených od centra města i půl hodiny chůze, můžou podle Vašeho návrhu nadále chodit pěšky. Nu což, naštěstí jsme si už zvykli a aspoň se nám v ulicích nezvýší provoz. 🙂 Na druhou stranu, třeba navrhované nové zastávky Nám. Míru a Kaufland (pardon, Zimní stadion) bych v praxi tedy opravdu chtěla vidět. Autobus není šalina.

    // Ad linka 5: Než se trmácet z autobusového nádraží do Mařatic přes Garáže, Východ a JEŠTĚ vlakáč a Tenici, to si radši zaplatím taxi. Touhle linkou by nikdy nikdo do Mařatic nejel, na to klidně vsadím některou končetinu. Je to jako cestovat do Benátek přes Istanbul. Tato úprava sice přináší i pozitiva (např. pro studenty OA nebo těch několik jedinců, kteří do/z UH cestují vlakem), ale negativa významně převažují. Mařatice konkrétně by zavedením této nevyužitelné linky byly připraveny o rovnou polovinu spojů.

    // Váš předpoklad, že se cestující „nepotřebují dostat konkrétně na autobusové nádraží“, je bohužel mylný. Většina lidí cestuje právě tam, aby 1.přestoupili na autobus k nemocnici, do jiné části souměstí, do některé z okolních obcí nebo třeba do Prahy, 2. aby se dostali na úřady, do spořitelny, obchodů, restaurací etc. etc., které jsou v drtivé většině z autobusového nádraží dosažitelné minimálně stejně pohodlně, jako z toho vlakového. O potřebách studentů GUH, ZUŠ nebo UMPRUM nemluvě.

    //Myšlenka jízdenek v předprodeji a jízdenek na delší časové úseky zní sice zajímavě, ale jak ji nastiňujete ne zrovna prakticky. Např. pokud by měl řidič jízdenky kontrolovat (= cestující nastupují jen předními dveřmi), odbavování se nijak znatelně nezrychlí. S využitelností 24 hodinové jízdenky to rovněž vidím skepticky – neumím si představit člověka, který by během jednoho dne pendloval mezi Jarošovem a Starým Městem a následně si ještě zajel na výlet do Míkovic. Je holou skutečností, že ty části Uh. Hradiště, které by případného turistu mohly zajímat, se buď soustředí na území, které snadno obejde po svých (od koupaliště k Moravnímu mostu máme 1,3 km), nebo se rozkládají v lůně přírody MHD chválabohu neobsluhovaném (Rochus, vykopávky Sady). Vydávat celodenní jízdenku, kterou (možná) využije několik turistů ročně na výlet do Starého Města a k Letu a zase zpátky se mi zdá poněkud zbytečné.

    //Dvojnásobné ceny nočního jízdného jsou vymožeností, s níž jsem se zatím setkala jen v Řecku, a z pohledu Mařaťana musím opět upozornit, že taxi nás, jedeme-li ve dvou, za 30 Kč na osobu zaveze až před dům, zatímco autobus (kterému se navíc musím přizpůsobit, neboť pojede jen párkrát za noc) by mě za 20 Kč hodil maximálně na zastávku, odkud to mám domů dalších 10 minut pěšky.

    //No a to by myslím tak na úvod… 🙂

    //Ne, vážně: v žádném případě nechci odrazovat od bohulibé činnosti – co nekritizuju, s tím pravděpodobně souhlasím (ostatně podepsala jsem :)) – ale ne všechno mi zkrátka připadá jako dobrý nápad. (Nebo přinejmenším změna k lepšímu pro mě. :))

    • Díky za reakci; to jsem rád, že si někdo našel čas sepsat svůj názor a hlavně že si podrobněji pročetl obsah webu. Pokusím se okomentovat ty jednotlivé záležitosti, ale samozřejmě připomínám, že se určitě nechci hádat, berte to jenom jako náměty k zamyšlení a nic zlomyslného. MHD změnu opravdu potřebuje a návrhy naší iniciativy jsou jenom takovým doporučením. Pokud se podaří prosadit nějaké to zlepšení, tak všechno bude otázka kompromisů a asi hodně dlouhých diskusí.

      // K přejmenování zastávek: Tady se přiznávám – opravdu u spousty zastávek je to jenom má záliba v uniformitě. U té zastávky „Mařatice, Škola“ to byl ale čistě praktický důvod, aby se název neznalým cestujícím nepletl s nedalekou zastávkou „Sídliště Východ, Škola“.

      // S dalšími zastávkami v Mařaticích – určitě uvítáme, když se nějací Mařaťané připojí a přijdou s návrhy nějakých linek, nebráníme se žádnému dalšímu rozvoji. Tady ten návrh na webu jsme se snažili vymyslet jako takový ne příliš radikální. Třeba oblast kolem ulic Svatováclavská a Průmyslová, kde bydlím, má na hodně místech k zastávkám také hodně daleko, takže pokud se povede prosadit změny tady na webu, určitě bych aspoň já nechtěl, aby se MHD dále nerozvíjela.

      // A teď k lince 5 – jak říkám, nikomu by nebránilo nastoupit u železniční stanice. Tady bych rozhodně nesouhlasil s názorem, že je potřeba nastupovat na autobusovém nádraží tak důležitá. Vlakem nejezdí jenom několik jedinců – hradišťské nádraží je velmi vytížené, všichni směrem na Brod, Luhačovice, Ostroh, Veselí, Otrokovice, Kroměříž, Olomouc nebo Prahu a Ostravu jezdí vlakem a ti by takovou změnu uvítali. Pak zavedením zajížďky k vlakovému nádraží by nevzniklo přímé spojení do Mařatic jenom pro studenty OA, ale třeba i průmyslovky/hotelovky/zdravky (přímo u zastávky SOU), učňáku na Mojmíře (kousek od plánované zastávky Stará Tenice), jazykovky na UNESCu – a to už je hodně škol. Městský úřad je taky hned u železniční stanice, bývalý okresní úřad zase u současné zastávky SOU, úřad práce je k ní ještě blíž, katastrální i dopravní úřad jsou také mnohem blíž k vlakovému nádraží; stejně tak celé Masarykovo a Mariánské náměstí. Nutnost jezdit na autobusové nádraží pro přestupy by zůstala po zavedení změn jenom pro dálkové linky a příměstské linky do dědin, do kterých se jezdí přes Staré Město. Přestup na MHD do Jarošova by šel na náměstí Míru, k nemocnici a do Štěpnic u železniční stanice, do Starého Města nebo Kunovic v zastávce Garáže ČSAD, stejně tak jako přestupy do Sadů, Vések a Míkovic – což pokrývá prakticky všechny možné přestupy v rámci MHD, dokonce by se tím často snížila celková jízdní doba. Přestupy do dědin za Kunovicemi by byly možné také na garážích, ty do dědin za Jarošovem zase na náměstí Míru. Takže nutnost jízdy konkrétně na autobusák by se opravdu hodně snížila. Netvrdím, že Vaše připomínky nemají opodstatnění, jenom si myslím, že výhody vedení přes železniční stanici převažují nad nevýhodami, ale skutečná podoba linky by byla asi opravdu záležitostí kompromisů, pokud se někdy povede prosadit nějaké změny. Nutnost přímo autobusového nádraží je tak skutečně jenom pro studenty GUH a SUPŠ – k ZUŠ je to od vlakového nádraží jenom o 60 m dál než z autobusového – ale těm by se stejně vyplatilo vystoupit spíše na Tyršově náměstí, odkud to k ZUŠ není víc než 100 m. A právě pro studenty GUH a SUPŠ třeba já osobně navrhuji v době před začátkem a po konci školy přidat vždy pár spojů linky, která přes nádraží nejede. Mařatské linky se totiž o vytíženost v ranní a odpolední špičce bát nemusí, takže na přidání spojů nikdo žádné peníze netratí.

      // Ještě musím trošku obhájit nápad 24hodinových jízdenek. Zavedení takových jízdenek by žádné speciální náklady neznamenalo, prostě stačí nastavit strojky na výdej jízdenek tak, aby na jízdenku vytiskly krátký text, že se jedná o celodenní jízdenku. Kdyby stála třeba 40 korun, nemusí se jednat o věc jenom pro turisty, vyplatila by se každému, kdo by MHD použil za den aspoň čtyřikrát za ten den, ale zároveň nejezdí tak často, že se mu vyplatilo vyřízení čipové karty. Navíc taková jízdenka není vázaná na jméno, takže si dokážu představit třeba využití v rodině, kdy jeden člen rodiny potřebuje někam jet dopoledne a jiný zase večer. Nemluvě když k někomu třeba právě v Mařaticích nebo ve Starém Městě přijede na pár dnů návštěva, tam je pravděpodobné, že ta návštěva takovou jízdenku využije, když bude jezdit do centra Hradiště a zpátky, do toho párkrát někam v rámci centra. Byla by to prostě dobrá alternativa k použití auta – a její zkušební zavedení by opravdu téměř nic nestálo.

      // A nakonec k nočním jízdenkám – s tím komentářem o Mařaticích samozřejmě souhlasím, ale někdo, kdo bydlí třeba na jihu Kunovic, ve Starém Městě u současné zastávky OSP, v Jarošově nebo třeba v Míkovicích může mít jiný názor. Určitě si myslím, že by se taková věc dala aspoň vyzkoušet.

      Tak to je ode mě zatím snad všechno, opravdu to neberte jako nic útočného nebo že bych se chtěl hádat; rozhodně mě těší jakákoliv podpora a názory. Tak se zatím mějte! 🙂

      • Dobrý večer, přečetl jsem si reakci paní Jarmili P. Košťálové a nemohu zůstat v klidu. Ano mohu říct, že v některých věcech měla paní Košťálová pravdu, tedy konkrétně v názvu zastávky Mařatice-Škola. Ale tady to vše končí. Divím se, že se vůbec může najít člověk, který ještě nic nevymyslel, problematikou se důsledně nazabýval a k tomu nedal ani žádný návrh, na to jak MHD v Uherském Hradišti zlepšit. Ale kritizovat druhé za snahu něco změnit to některým lidem v tomto případě paní J. Košťálové jde velmi dobře. Jenže paní Košťálová si neuvědomuje, že v Uh. Hradišti nebydlí sama a je zde spousta obyvatel, které MHD musí využít, protože na jízdu taxikem nemají. Pokud paní Košťálové vyhovuje taxi, tak ať se dopravuje taxislužbou, ale nekritizuje ty, kteří se o dobro věci vůbec začali zajímat a dali i návrh řešení. Proto pane Kolařík nenechejte se otrávit lidma typu paní Košťálové.

    • Dobrý večer paní Košťálová, přečetl jsem si Váš názor, ale jediné v čem s Vámi mohu souhlasit je název jedné zastávky, konkrétně Mařatice-Škola.
      Neustále mě udivují lidé, kteří se o nic nezaslouží, nemají snahu dobrou věc podpořit, ale kritikou nešetří.
      Když se Vám nový návrh MHD nelíbí, tak by jste měla být alespoň trochu seriózní a dát nové řešení nikoliv jen kritizovat. A pokud je Vám MHD v Uh. Hradišti lhostejná, tak se přepravujte TAXI službou, ale nekritizujte lidi, tedy člověka, který přišel jednak s návrhem, ale i s řešením. Vy jste bohužel přišla jen s kritikou a nic víc. Když tady tak vychvalujete TAXI, tak jezděte taxikem a nekritizujte Ty co se narozdíl od Vás o něco snaží.

  3. Jsem také z Mařatic a s paní Jarmilou nesouhlasím. Změnu bych rozhodně uvítala a návrh se mi zdá celkem dobrý. Drobnosti jako označení zastávek nebo četnost spojů by měl být jen okrajový problém, který by se se časem vyřešil. Teď jde o to, jestli by změna vedla ke zlepšení a to se mi zdá, že ano, a to i pro Mařatice. Zastávka u Kauflandu je podle mého názoru dobrý nápad a přestupní jízdenky také.

  4. Zdravím, tuhle iniciativu i jako Zlíňák, který do UH zavítá spíš párkrát do roka za příbuznými, určitě podporuji. Jen k zastávkám v blízkosti Kauflandu, myslím, že by stačila i jen zastávka umístěná před kruháčem, ve směru z centra, navíc dobře umístěná i pro příměstské linky (ZŠ, Kaufland, aquapark atd.).

  5. Dobrý den, jsem Kunovjanka, hradišťskou MHD využívám od malička. V průběhu 10-ti let mi (možná budu působit konzervativně) stačí přemístění zastávky i čísla nástupiště. Momentálně dojíždím do/z Brna a raději mám jistoty v podobě 3 let stejných spojů s oblíbenými řidiči.

    Přejmenování Lékárny na „Náměstí Svobody“? – ten výraz tady snad nikdo nepoužije a stejně je to již ulice Na Rynku, ale to bych skousla. Zato na školu a moje činžáky ať mi taky nikdo nesahá – a cihelna vám nevadí? Škola zde stojí od r. 1913 a obzvláště nyní opravená nevypadá, že by měla přestat plnit svou funkci. Podle mne je současný název lepší než „zastávka“ – to jsou snad všechno zastávky ne? Při každodenním shonu už tak někdy nastupuji v Hradišti a žádám lístek do stejné stanice, natož se přeučovat nové zastávky a činžovní domy zde stojí a tát budou! proto si za tímto názvem stojím. Z nově navrhovaných názvů mi zní nejlogičtěji Koupaliště, Petříkovec a Letiště.

    Změna textu na digitálních panelech autobusů – poslední 2 roky uvedená výchozí stanice mi přijde opravdu padlá na hlavu a sama mám někdy problém se zorientovat.

    Zastávka Kunovice, činžovní domy funguje již 2 měsíce obousměrně! Ale v cílové/výchozí zastávce úpravna vody nevidím logiku, tato zastávka je využívaná minimálně, za 6 let každodenního ježdění jsem zde viděla vystupovat jednoho člověka asi 5×.

    Linka k intersparu existovala a byla zrušena, proč ji znovu zavádět?

    Spoje jedoucí přes vlakové nádraží vidím jako dobrý nápad i když neodhadnu jejich využití.

    Celodenní jízdenky – nejsou špatný nápad, ale sama bych je nejspíš nevyužila.

    Spojená jízdenka pro autobusy a vlaky – vítaná.

    Noční jízdenka – ano, bydlím na jihu Kunovic, problém, kdy jedou asi 4 autobusy za večer a navíc zastaví pouze u školy, ne-li lékárny, i když jedou dále směrem na Veselí (k činžovním domům poslední 19:05, další 6:50) podle mne nic nevyřeší.
    Noční doprava je v bídném stavu a přes den 100% souhlasím se zkrácením intervalu linky Staré Město – Kunovice, činž. domy, z důvodů u vedených výše.

    Navrhovaná nová podoba městských jízdních řádů – 100% souhlasím. Snadná orientace a výjimky některých spojů není problém udat písmenem za daný spoj, stejně jako nízkopodlažní vozidla, která je podle mne lepší označit opět symbolem za časovým údajem.

    Mnoho myšlenek a nápadů má přesto svá opodstatnění, podporuji a podepisuji.

  6. Zdravím, jsem student z Kunovic a téměř všechny návrhy, nápady a názory jsou naprosto správné a smysluplné. Jen přejmenování některých zastávek (Kunovice, Škola na Kunovice,Kunovice zastávka je kravina) ale u některých je to žádoucí, stejně jako orientační systémy a tarifikace. Myslím že prioritou je dnes trochu pravidelnější linka 1 (a další nesmysly jako např. linka 2 jede odpoledne 4x za sebou, takže cesta z Míkovic do Vések je v ten čas tabu) a lepší Orientace jak na vozidlech tak v zázemí stanic. Nové zastávky jsou jen další plusy pro dotyčnou část. Linka Jarošov-Štěpnice – dobrý nápad se zastávkou u Kauflandu.
    Je to vše jen o aktivním přístupu všech stran.
    Jen vytrvat a nepolevit…není to otázka peněz ale zájmu!!

      • Rád bych zareagoval na Váš příspěvek. Není přece důležité, jestli autor komentáře cestuje z Jarošova až do Štěpnic. Vedení linky z jednoho okraje na druhý s projetím celého centra namísto jejího ukončení na autobusovém nádraží je praktické hlavně tehdy, když se chcete dostat ze Štěpnic směrem k Jarošovu jako například do oblasti ke Kauflandu a sportovišť města nebo naopak z Jarošova k nemocnici, vlakovému nádraží, … A nebo třeba od kasáren k nemocnici. Možnost dostat se přímo z Jarošova do Štěpnic je pak vítaným bonusem, který někteří cestující ocení.

        Tímto způsobem jsou linky MHD řešeny v naprosté většině nejen českých měst a má to své opodstatnění. Třeba současná štěpnická linka je vedena přinejmenším nesmyslně – ze Štěpnic jede jen na autobusové nádraží a to ještě u většiny spojů neobslouží celé Štěpnice a od nemocnice jede 1,65 km na autobusové nádraží úplně bez zastavení (vzhledem k celkové délce 2 km je to opravdu zvláštní).

        V nové verzi návrhu (viz úvodní stránka) bylo linkové vedení trochu pozměněno a Štěpnice jsou spojeny přímo s Mařaticemi, což je podle mého názoru ještě o něco praktičtější.

        • Nezlobte se, ale prvotní problém je skutečně, kolikrát zmiňovaný spoj využijete. Protože jinak Vámi navrhované změny pozbývají významu. A kdo je bude platit, když je nikdo nevyužije? My jako cestující, město ( z našich daní), nebo dopravce (proč by to dělal???).

          • Přečtěte si prosím můj komentář pozorně. Není přece nutné projet spoj v celé jeho délce. A využije jej mnohem více cestujících, než doposud využívá samotnou linku Jarošov – Autobusové nádraží & Autobusové nádraží – Štěpnice už z důvodů zmíněných v tom mém předchozím komentáři (možnost cestovat i například na trase Štěpnice – Kaufland, Jarošov – nemocnice, Kaufland – vlakové nádraží, …)

            A pokud by se linkové vedení změnilo za současně používaného modelu financování, bude to platit jen a pouze Zlínský kraj.

          • Já vám to budu demonstrovat na Jedničce. Minimum cestujících jede od Staroměstského nádraží až ke Kunovské škole, ale i kdyby nikdo nejel, tak jede kvanto lidí ze StM do UH a z UH do Kun. To znamená, že ten autobus tam jede stejně a dokonce ušetří náklady, protože autobus jede dále a nemusí se odstavovat…řidičům se platí i za sedění na nádraží, tak by byli využití více. Takže to není žádný problém, funguje to třeba odpoledne po 15. hodině – Dojede bus ze staráku, vystoupí 85% lidí, popojede o 10 metrů, nastoupí lidi do kunovic…

        • A ještě jedna připomínka ke změně názvů – totální nesmysl. Ve Staráku je navždy pro občany známá zastávka Sputnik (Lidový dům – používají snad pouze malé děti nepamětníků…)

  7. Zlínský kraj, ale peníze jsou pořád od daňových poplatníků, pracujete, odvádíte daně ??? Pokud spoj není využívaný nebude ho dotovat nikdo, to Vám garantuji. Ba naopak, blíží se doba ( v některých krajích už k tomu došlo), že zůstávají pouze spoje zajišťující pouze základní dopravní obslužnost a na ostatní nejsou finance. Mimochodem takový rozsah pravidelné linkové dopravy máme jako jedni z mála v Evropě a nejen v Evropě.

    • To peníze daňových poplatníků jsou a bohužel nelze ani zjistit, kolik MHD v UH celkově ročně stojí, protože UH jako jediné v ČR používá pro MHD vysoce netransparentní model financování. Nikdo z veřejnosti tak nemůže posoudit, jestli je něco předražené, nebo není. Zlínský kraj platí 70 mil. Kč ročně za celý „balíček“ linek provozovaných firmou ČSAD BUS UH, ale kvůli „obchodnímu tajemství“ není možné zjistit, jaká část peněz připadá na MHD v UH. Přitom ostatní města kraje (i v celé ČR) platí MHD ze svého rozpočtu a každý si může zjistit, kolik peněz to je a zda to ve srovnání s jinými městy není příliš mnoho na 1 provozovaný km. Tato města si MHD pak mnohem více váží, lépe rozvíjejí a hlavně si pohlídají, jestli za peníze ze svého rozpočtu poskytují kvalitní službu. Uherské Hradiště sice ušetří ze svého rozpočtu, ale daňový poplatník neušetří nic a celé to jen odskáče tím, že dostává polovičatou službu za neznámou cenu, která může být klidně i dost vysoká (ale to už nikdo nemůže potvrdit ani vyvrátit). Je s podivem, v jakých dluzích UH je i přesto, že už 15 let neplatí provoz MHD na rozdíl od všech jiných českých měst. Zákonitě tedy muselo ušetřit desítky a pravděpodobně i stovky milionů, ale – zase – přesnou částku není možné zjistit.

      Ale jen k podstatě té už zmiňované linky – vznikla právě spojením dvou stávajících tak, aby se zvýšila její efektivita a mohlo ji využít více cestujících. Když přece autobus pojede ze Štěpnic až do Jarošova, počet cestujících musí být zákonitě vyšší než nyní u dvou samostatných linek (je to součet stávajících cestujících na těchto dvou linkách a další noví cestující, kteří mohou využít právě nově vzniklé částečné trasy), přitom počet ujetých km, tudíž náklady, budou stejné.

      Naše sdružení tedy v žádném případě neprosazuje plýtvání. Polovičatá služba, kterou využívá málo lidí (a nikdo ani neví, jestli je drahá, nebo ne), je přece vždy horší než dobře fungující služba, byť klidně i mírně dražší, kterou využívá lidí hodně. Hlavně musí být vše transparentní a každý musí mít možnost posoudit, zda jsou prostředky využity efektivně.

      A něco k veřejné dopravě ve zbytku Evropy a světa. S tím samozřejmě máte naprostou pravdu. Česká republika má ve veřejné linkové dopravě nad mnohými zeměmi náskok ve svém rozsahu, ale v západní Evropě si to uvědomují a rozsah se tam v posledních letech zvyšuje a samosprávy investují nemalé peníze do toho, aby se ve využívanost veřejné dopravy dostali na úroveň v ČR. U nás si v některých krajích takové výhodné „výchozí pozice“ neváží a rozsah dopravy naopak snižují.

      To se však týká jen veřejné linkové (příměstské) dopravy a ta městská v hradišťské aglomeraci zaostává za tou ve srovnatelných sídlech i v celé Evropě.

      Pro volné chvíle doporučuji opravdu kvalitně napsané stránky s reportážemi ze zahraničí:
      http://www.mhd.zastavka.net/fd-svet/

      • Pocházím z UH, ale trvale žiji v Brně. Jsem šokována úrovní zdejší MHD, která mnoho desítek let téměř stagnuje, a rezignovaností obyvatel.
        V zimním období, kdy jsme nutně potřebovali spojení mezi nemocnicí a dolní částí Mařatic, jsme dopravu řešili pěší chůzí, osobním vozem či taxislužbou. Příbuzná seniorka tuto trasu vždy absolvovala buď na jízdním kole nebo taxíkem.
        Přímé spojení mezi nemocnicí a oblastí křižovatky ulic Sokolovská a 1. máje považuji za samozřejmost. Pěší chůze, cyklodoprava či soukromá doprava má být otázkou volby, ne nutností.
        Na zdejší poměry nejsem schopna se adaptovat a situaci porozumět.

        • To není pravda, ba naopak. Některé vyjmenované spoje přímo navazují (Štěpnice – Mařatice za jednotnou cenu !!!), a mimochodem Brno nic moc, v rámci studia můžu porovnávat.

          • Popsala jsem osobní zkušenost z konce roku 2010. Děkuji. To stačilo.

          • Nezlobte se, přeji hezké léto, myslím, že máme každý stresů dost a dost. Pěkný večer 🙂

          • Problém je v tom, že na MHD „Královské město Uherské Hradiště“ nedalo ANI KORUNU!!! A Zlínský kraj se také k placení moc nemá, dluží čsad kolem 3 000 000 Korun…takže tak

          • Ono se to zdá jako pár korun, ale jsou to dva měsíce provozu MHD. (3 000 000,- = 100 000 km, MHD najede cca 1600 km denně – 100 000 / 1625 = cca 60dní. Takže to neni zanedbatelná částka, jak se může zdát na první pohled. A nebo je to cena 1 autobusu…

  8. Dobrý den.
    Nepaušalizuji, že všechny Vaše myšlenky jsou špatné, ale buďte realista. Ve špičkách, nové zastávky ve směru od Jarošova i do Jarošova, nemyslitelné??? Kde by byly umístěny ? Na zacpané, nyní 4 proudové komunikaci, kde není možnost vytvořit žádné zálivky? Takže zastávky budou vypadat jako na B. Němcové ve směru na AN – bez zálivu, autobus blokuje jeden jízdní pruh, to se Vám ostatní spoluobčané poděkují !!!!?A to máte v plánu dvě zastávky navíc. Jízdní doba, již nyní prodloužená díky novým světelným křižovatkám a přechodům, bude ještě delší. A to nás letos opět čeká rekonstrukce komunikace v Jarošově.
    Zastávka u Kauflandu, to by bylo příjemné pro cestující, souhlasím, ale kdo je vlastníkem, jak zabezpečit bezpečné projetí busu a točení ???
    Zdravím.

  9. Dobrý den,

    ve Vašich návrzích zůstává celá ulice 28. října bez dopravní obsluhy MHD. Chtěl jsem se zeptat, jestli existuje i návrh, že by tudy projížděla MHD za hypermarketem Tesco směrem k ulici 28. října? Děkuji za odpověď.

  10. Nemysleli byste si, že by bylo vhodné alespoň trochu ponechat čísla linek? Dnešní linka 7(Štěpnice) má na navrhovaném schématu číslo 3. Možná kdyby se těm Štěpnicím ta 7mička nechala…

    • V návrhu je to kombinace dnešních linek 3 a 7, ne pouze ekvivalent dnešní sedmičky. Bylo nutné rozhodnout se pro jedno číslo a protože dnešní linka 3 má výrazně více cestujících než 7, znamená takové rozhodnutí menší potenciální zmatek.

  11. Vždyť dnes linka 1 jezdí oboustranně pod stejným číslem, není nesmyslné, aby linka 2 měla v protisměru(6) jiné číslo?

    • Linky 2 a 6 jsou polookružní; u nich se docela špatně indikuje směr jinak než odlišným číslem. Linka 1 je lineární. Takto číslování funguje všude jinde.

  12. Dobrý den,
    sice pocházím až z Českých Budějovic, ale před takovou snahou smekám klobouk dolů. Do Uherského Hradiště se dostanu sice jen 3x do roka přesto by mě zajímalo, zda mohu Vaši petici podepsat, když nejsem občanem ani z jednoho měst obsluhovaných MHD. Děkuji Vám za odpověď.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *