Linkové vedení – linky 7, 8 a 9

Oznámení: V září 2012 naše iniciativa připravila aktualizovaný návrh na zlepšení linkového vedení. Obsah této stránky však stále popisuje návrh z února 2012. Schéma podle nejnovějšího návrhu linkového vedení naleznete prozatím zde. V průběhu příštích týdnů aktualizujeme všechny stránky tak, aby tomuto novému návrhu odpovídaly.

V textu jsou použity stávající názvy zastávek pro lepší orientaci v jejich umístěních. Návrhy na přejmenování některých zastávek naleznete zde. Dále jsou v návrzích linkového vedení zahrnuty zastávky, jejichž vybudování nebo obnovení je doporučováno v sekci o zastávkách.

Zobrazit schéma současného linkového vedení   Zobrazit schéma navrhovaného linkového vedení

Linka 7

Navrhované vedení (směr do Kunovic): Uherské Hradiště, Autobusové nádraží → Uherské Hradiště, Boženy Němcové → Uherské Hradiště, Garáže ČSAD → Kunovice, Rozcestí k železniční stanici (0,5 km) → Kunovice, Lékárna → Kunovice, Restaurace na křižovatce → Kunovice, Na Bělince → Kunovice, Let 01

Navrhované vedení (směr do Uherského Hradiště): Kunovice, Let 01 → Kunovice, Na Bělince → Kunovice, Restaurace na křižovatce → Kunovice, Lékárna → Kunovice, Rozcestí k železniční stanici (0,5 km) → Uherské Hradiště, Garáže ČSAD → Uherské Hradiště, Boženy Němcové → Uherské Hradiště, Autobusové nádraží

Navrhovaná linka 7 je pouze „vedlejším produktem“ odstraňování výjimek z vedení současné linky 1 – její odštěpení přinese výrazně přehlednější provoz.

Linka 8

Navrhované vedení (směr do Starého Města): Uherské Hradiště, Autobusové nádraží → Uherské Hradiště, Tyršovo náměstí → Uherské Hradiště, Rybárny → Staré Město, Hřbitov → Staré Město, Dvorek → Staré Město, STS → Staré Město, Nadjezd → Staré Město, OSP → Staré Město, Cukrovar → Staré Město, Železniční stanice

Navrhované vedení (směr do Uherského Hradiště): Staré Město, Železniční stanice → Staré Město, Cukrovar → Staré Město, OSP → Staré Město, Nadjezd → Staré Město, STS → Staré Město, Dvorek → Staré Město, Hřbitov → Uherské Hradiště, Rybárny → Uherské Hradiště, Tyršovo náměstí → Uherské Hradiště, Autobusové nádraží

Stejně jako navrhovaná linka 7 – i linka 8 je „vedlejším produktem“ odstraňování výjimek z vedení současné linky 1.

Linka 9

Navrhované vedení (směr do Starého Města): Uherské Hradiště, Autobusové nádraží → Uherské Hradiště, Tyršovo náměstí → Uherské Hradiště, Rybárny → Staré Město, Obchodní centrum

Navrhované vedení (směr do Uherského Hradiště): Staré Město, Obchodní centrum → Uherské Hradiště, Rybárny → Uherské Hradiště, Tyršovo náměstí → Uherské Hradiště, Autobusové nádraží

Jedná se o „vzkříšení“ kdysi existující bezplatné linky k mezi uherskohradišťským autobusovým nádražím a staroměstským obchodním centrem. Tato linka sponzorovaná obchodním řetězcem Interspar a fungovala do konce roku 2007. V čísle 2/2008 uveřejnily Staroměstské noviny následující krátký článek:

„Od 1. ledna 2008 byla zrušena bezplatná autobusová linka z Uherského Hradiště k Intersparu. Její provoz financoval pouze Interspar částkou 80 tisíc korun měsíčně a bohužel nedošlo k dohodě o spolufinancování linky dalšími obchodními firmami, které vznikly v největším nákupním centru okresu Uh. Hradiště. Smutní jsou i občané a mládež z jižní části města, kteří tuto linku ve směru do St. Města nezdvořile zneužívali jako bezplatnou pouličku.“ (Autor: Milan Kubíček)

Určitě by stálo za pokus, kdyby se jak obě radnice, tak dopravce a obyvatelé obou měst zasadili o její obnovení. Při počítání 35 Kč za 1 km jízdy autobusu vycházejí měsíční náklady na její případný provoz přesně 44 100 Kč. Linka je dlouhá 1,4 km a v nákladech je počítáno s 15 páry spojů denně včetně víkendů, což by pokrylo celou otevírací dobu obchodů v obchodním centru při hodinových intervalech. Od zavedení někdejší linky v roce 2001 ve Starém Městě přibylo velké množství obchodů, které by se mohly na financování podílet.
Navíc není nutné všem cestujícím poskytovat přepravu zdarma. Kromě obsluhy zmiňovaného obchodního centra by totiž její zavedení pomohlo obyvatelům staroměstské Luční čtvrti nebo uherskohradišťských Rybáren. Linka by tedy mohla jezdit s klasickou tarifikací MHD, pouze po předložení jízdenky z Uherského Hradiště v některém z obchodů by prodavač zákazníkovi odečetl jízdné z nákupu a zároveň vytiskl jednorázovou zpáteční jízdenku platnou pouze v tentýž den.

Pro obnovení linky není nutné provádět nikde žádné stavební úpravy, záliv i přístřešek zastávky v obchodním centru jsou stále v plně použitelném stavu.

Autor textu: Jan Kolařík

Navigace

Další část: Zastávkové označníky »