Naše postřehy z Veřejného fóra o rozvoji města Uherské Hradiště 2013

Dne 22. 4. 2013 se na Klubu kultury v Uherském Hradišti konalo už pátým rokem Veřejné fórum o rozvoji města, na jehož konci proběhlo i tradiční hlasování o největších problémech města. Každý účastník měl k dispozici dva hlasy a ty mohl rozdělit mezi 18 problémů, které se probojovaly do „užšího výběru“. Hlasy zástupců města (zaměstnanci městského úřadu, zastupitelé, …) byly odděleny. Následující tabulka obsahuje výsledky hlasování.

Problém Hlasy (zástupci
města)
Hlasy (ostatní
občané)
Hlasy celkem
Rekonstrukce a výstavba nových hřišť 7 18 25
Málo zastávek a nevhodné linkové vedení MHD 2 21 23
Prosazení obchvatu města (R55) 11 11 22
Využití věznice a veřejných prostranství 8 13 21
Zvýhodněné vstupné pro mládež 3 13 16
Častější vývoz kontejnerů a počet sběrných dvorů 4 9 13
Zajištění osobní hygieny osob bez přístřeší 8 5 13
Rekonstrukce školních budov 3 9 12
Finanční podpora Slováckého divadla a Knihovny BBB 2 7 9
Obnova a rozšíření kamerového systému 4 4 8
Prostředky na financování projektů rozvoje v příštím plánovacím období EU 2 4 6
Zlepšení informačního systému Jezuitské koleje 1 3 4
Pracovní rehabilitace osob s postižením 2 2 4
Zasílání informací pomocí emailu 0 3 3
Vylidňování města (startovací byty, pracovní příležitosti) 1 2 3
Vylepšení městského zpravodaje 0 2 2
Problém nárůstu bezdomovců 1 0 1
Zobousměrnění jednosměrných komunikací centra města a zlepšení přístupnosti městských částí cyklistům 0 0 0

 
Problém „Málo zastávek a nevhodné linkové vedení MHD“ skončil na druhém místě. Při zohlednění pouze občanských hlasů dokonce na místě prvním – problém svými dvěma hlasy bohužel podpořil jen jediný zástupce města (na rozdíl od většiny ostatních problémů), který si nepřál být jmenován, ale tímto mu za projevenou podporu děkujeme.

Zároveň pan starosta Květoslav Tichavský zrekapituloval největší problémy odhlasované v loňském roce a ke každému z nich pronesl pár slov o tom, jaké kroky město zatím podniklo pro jeho vyřešení. Jak si jistě pamatujete, na prvním místě se tehdy umístil problém „Kvalita a dostupnost MHD“ a město k němu uvedlo následující kroky:

  • „Město připravuje obměny zastávkových přístřešků a vznik pasportu zastávek MHD, na základě kterého bude obměna probíhat. Předpokládá se minimální finanční účast města.“
     
  • „Byly osloveny místní komise v záležitosti změn neaktuálních názvů zastávek a doplnění potřebných spojů. Z vyjádření komisí vyplynula potřeba nočního víkendového tzv. divadelního spoje (aktuálně se připravuje ve spolupráci s ČSAD a změna názvů zastávek).“ Město zveřejnilo i tabulku návrhů nových názvů zastávek, jejíž přepis a náš komentář umístíme na web v blízké době.
     
  • „Ke zlepšení informačního a orientačního systému MHD bylo na většinu označníků v zastávkách MHD a uherskohradišťském autobusovém nádraží umístěno schéma současného linkového vedení. Toto schéma bylo i součástí brožury jízdních řádů. V autobusech bylo zavedeno akustické hlášení zastávek.“ Autorem schématu (elektronická verze zde) je Jan Kolařík z našeho občanského sdružení. Za povšimnutí stojí i fakt, že formulace ze snímku prezentace se až příliš nápadně podobá naší tiskové zprávě a obrázek schématu pochází přímo ze stránek MHDUH.cz (s aktuálním řešením linky 1 na jihu Kunovic), přestože dopravce na všechny označníky vylepil neaktuální verzi s ještě jednosměrnou zastávkou „Kunovice, Činžovní domy“.
     

Děkujeme všem občanům, kteří si na veřejné fórum udělali čas a prokázali, že jim podoba městské hromadné dopravy není lhostejná.

Fotografie z Veřejnéo fóra o rozvoji města 2013

Neoficiální

Příspěvek byl publikován v rubrice Články, Novinky a jeho autorem je Redakce. Můžete si jeho odkaz uložit mezi své oblíbené záložky nebo ho sdílet s přáteli.

1 komentář u „Naše postřehy z Veřejného fóra o rozvoji města Uherské Hradiště 2013

  1. S tím hlášením to nebude tak žhavé… Ono to funguje, ale autobusáci to mají ztlumené. Opravdu dobře to funguje jen v SORu 4Z1 8188, a to je z asi 18 autobusů hodně málo. Hlášení podle GPS je sice krásné, ale je to asi jako pořídít si plynový šporák a nemět zavedený plyn…

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *