Důvod nefunkčnosti MHD Uherské Hradiště? Především nestandardní způsob financování

Od roku 1998 si město Uherské Hradiště (resp. i Staré Město a Kunovice) výrazně zjednodušilo plánování rozpočtu tím, že z něj de facto úplně vynechalo městskou hromadnou dopravu. Říkáte si: „To je skvělé, ne? Město nalezlo způsob, jak provoz MHD zachovat, ale zároveň ušetřit nemalé peníze, které se dají využít k realizaci dalších projektů pro občany.“ Ne tak docela. Prvně – daňový poplatník nakonec zaplatí i MHD a bohužel kvůli vysoce netransparentnímu způsobu financování ani nezjistí, kolik její provoz reálně stojí. Protože je MHD v Uherském Hradišti, Starém Městě a Kunovicích financována z krajského rozpočtu, peníze stejně nakonec chybí Zlínskému kraji a tento nedostatek pocítí i obyvatel Uherského Hradiště, které je Zlínského kraje součástí.

Mysleli byste si, že když už město tolik ušetří na provozu MHD, bude moci více investovat do infrastruktury pro MHD. Opak je bohužel pravdou a i zde Uherské Hradiště výrazně zaostává za srovnatelnými městy. Vzpomeňte si například, kolik ve městě od roku 1998 přibylo autobusových zastávek (nápověda: ubylo jich). Přitom Uherské Hradiště jich má ze všech okresních měst České republiky na jednoho obyvatele nejméně. S přihlédnutím k faktu, že uherskohradišťská aglomerace je dokonce 12. největší v České republice, je to ještě více zarážející. Celý příspěvek

Otevřený dopis Mariánským Lázním

Vážené a milé Mariánské Lázně,
zdravím všechny vaše obyvatele z Uherského Hradiště. I když jste na druhé straně naší země, vězte, že dění u vás pečlivě sleduji nejen já, ale i mnoho dalších příznivců a odborníků z oblasti veřejné dopravy. Mariánské Lázně nejsou jen krásné lázeňské město, ale i legenda dopraváků. Začalo to před 111 lety zavedením tramvají – po válce nahrazených trolejbusy, díky nimž je ve městě dodnes veřejná doprava na dobré úrovni a velice využívaná jak obyvateli, tak turisty. Vím, o čem hovořím. Uherskohradišťská aglomerace je podstatně větší, ale kvalitu a úroveň veřejné dopravy vám můžeme jen závidět. To, co považujete za samozřejmé, jako je jednoduché linkové vedení, častá taktová doprava, krásné zastávkové označníky a schémata linek, přehledné jízdní řády, čisté a tiché nízkopodlažní trolejbusy – to vše je pro nás obtížně dostižným vzorem. Ostatně počty cestujících v naší MHD tomu také odpovídají. Celý příspěvek