Veřejné fórum o rozvoji města Uherské Hradiště 2015

Dne 27. 4. 2015 se v Redutě v Uherském Hradišti konalo už sedmým rokem Veřejné fórum o rovoji města, na jehož konci proběhlo i tradiční hlasování o největších problémech města. Každý účastník měl k dispozici dva hlasy a ty mohl rozdělit mezi 16 problémů, které se probojovaly do „užšího výběru“ od jednotlivých tematických stolů. Hlasy zástupců města (zaměstnanci městského úřadu, zastupitelé, …) byly odděleny, v celkovém pořadí však měly stejnou váhu jako hlasy zbylé.


Následující tabulka obsahuje výsledky hlasování. Problémy budou v průběhu příštích měsíců ověřeny dotazníkovým šetřením a město za rok publikuje nové pořadí problémů podle dotazníků.

 

Problém Hlasy (zástupci
města)
Hlasy (ostatní
občané)
Hlasy celkem
Komplexní řešení problematiky osob bez přístřeší
 
8 29 37
Málo autobusových zastávek, špatné linkové vedení, bezbariérovost spojů 0 26 26
Pokračovat v rekonstrukcích školních budov, zahrad
a hřišť
5 21 26
Nerušit odbor životního prostředí městského úřadu
 
0 16 16
Aktivní role města v procesu využití části
areálu nemocnice
7 8 15
Problematika bývalé věznice
 
5 9 14
Rekonstrukce sportovních plácků na veřejných prostranstvích 5 9 14
Klubovna pro setkávání a rozvíjení zájmové
činnosti seniorů
0 10 10
Pěší propojení ulice Stonky s Mařaticemi
a sídlištěm Východ
8 0 8
Posílit personálně počet strážníků
 
4 4 8
Přechod na jiný druh paliva v CTZ
 
0 7 7
Studentské slevy na kulturu, dopravu a sport
 
0 5 5
Neexistence místní komise pro centrální část města
 
1 4 5
Posílení technologického zařízení a vybavení pro práci strážníků 2 2 4
Poskytnutí více brigád studentům
 
0 4 4
Přednost při vyřizování dokladů pro osoby se zdravotním postižením 0 0 0

 

Problém „Málo autobusových zastávek, špatné linkové vedení a bezbariérovost spojů“ skončil na druhé příčce, o niž se dělil ještě s problémem „Pokračovat v rekonstrukcích školních budov, zahrad a hřišť“. Opět se bohužel projevil výrazný nepoměr v hlasování mezi zástupci města a veřejností, kdy např. problém „Pěší propojení ulice Stonky s Mařaticemi a sídlištěm Východ“, který od veřejnosti nezískal ani jeden hlas, posunuli zástupci města svými 8 hlasy na 9.–10. místo. Celý tento problém se od stolu dopravy do užšího výběru dostal jen díky zástupcům města a zajímavé je, že jeden ze zaměstnanců městského úřadu dokonce nepřehlédnutelně zajásal, když při vyhlašování výsledků hlasování zjistil, že se „Pěší propojení ulice Stonky s Mařaticemi a sídlištěm Východ“ dostalo do top 10. Tyto skutečnosti napovídají, že město zřejmě plánuje zlepšit stávající pěší propojení sídliště Pod Svahy a Mařatic a shání „důkaz smysluplnosti projektu“.

^ Z tematického stolu dopravy se do „užšího výběru“ probojovaly dva problémy. Prezentuje zaměstnanec odboru dopravy městského úřadu Dušan Pavlíček.

^ Tento záhadný „problém“ bodoval u zástupců městského úřadu (oranžové hlasovací samolepky). Zbylá veřejnost používala k hlasování zelené samolepky.

Jak to vypadá s veřejnou dopravou

V loňském roce se mj. díky aktivitám MHDUH.cz stala městská hromadná doprava jedním z nejdůležitějších témat komunálních voleb. Vítězné uskupení Občanští demokraté a nezávislé osobnosti na řešení problémů s MHD dokonce postavilo svou volební kampaň a deklarovalo podporu návrhů MHDUH.cz, což nelze než vítat. Nový starosta města Stanislav Blaha ve svém úvodním projevu na Veřejném fóru o rozvoji města prezentoval, jak se posunulo řešení problémů pojmenovaných v loňském roce, z nichž se právě „Málo zastávek a špatné linkové vedení MHD“ dostalo na první místo v palčivosti. Od loňského fóra došlo k dílčím zlepšením MHD – je možné využívat přestupní jízdenky za 15 Kč, dopravce ČSAD BUS Uherské Hradiště, a.s. ve spolupráci s naším věrným čtenářem Zdeňkem Handlem vylepšil formát zobrazovaných informacích na vnějších displejích autobusů a kompletně zrekonstruovaný přednádražní prostor ve Starém Městě má už těsně před otevřením. Zároveň byla vybudována autobusová zastávka u nového vjezdu do areálu nemocnice; dopravce po jejím zprovoznění však výrazně zkomplikoval vedení linky 7. Zahájení komplexního řešení problémů s počtem zastávek a linkovým vedením slíbil starosta na září, kdy má být dokončen městem objednaný generel dopravy (zpracovávaný firmou UDIMO); v předstihu už dokonce komise pro dopravu rady města řeší přesné umístění nových zastávek v ulici Sokolovské a v blízkosti Moravního náměstí. Starosta rovněž přislíbil další osobní schůzku s předsedou občanského sdružení MHDUH.cz Janem Kolaříkem – brzy tedy přineseme ještě podrobnější informace o budoucnosti MHD.

V občanském sdružení MHDUH.cz právě dokončujeme zbrusu novou revizi dokumentu shrnujícího všechny naše návrhy na vylepšení MHD i obecně veřejné dopravy na Uherskohradišťsku a pro dopravce ČSAD BUS Uherské Hradiště připravujeme nový design záhlaví zastávkových označníků v souměstí. Sledujte tedy MHDUH.cz.

^ Starosta města Stanislav Blaha prezentuje, jak město v uplynulém roce řešilo problémy pojmenované na loňském veřejném fóru.

^ Autobusová zastávka u nového vjezdu do nemocnice v prezentaci starosty.

^ Nové přístřešky autobusových zastávek v prezentaci starosty.

^ Projekt připravované zastávky v ulici Sokolovské a informace o přestupních jízdenkách v prezentaci starosty.

Jsme moc rádi, že se město aktivněji pouští do řešení problémů s MHD, a díky tomu, že se problém „Málo autobusových zastávek, špatné linkové vedení a bezbariérovost spojů“ umístil mezi 10 nejpalčivějšími problémy Uherského Hradiště, stoupá jistota, že se nesníží povědomí veřejnosti o něm a že zástupci města nepřestanou pracovat na jeho řešení. Proto děkujeme všem, kdo se fóra letos zúčastnili a odevzdali svůj hlas.

^ Takto to vypadalo u tematického stolu dopravy.

^ Paní facilitátorka z Národní sítě Zdravých měst ČR upoutává návštěvníky veřejného fóra na slosování tomboly.

 

Fotogalerie

Kompletní fotogalerii z akce naleznete zde:
Zobrazit fotogalerii »

 

Příspěvek byl publikován v rubrice Nezařazené a jeho autorem je Redakce. Můžete si jeho odkaz uložit mezi své oblíbené záložky nebo ho sdílet s přáteli.

1 komentář u „Veřejné fórum o rozvoji města Uherské Hradiště 2015

  1. Dobrý den, jsem zastánce změn MHD v Uh.Hradišti, jelikož jsem přesvědčen, že to co je doposud provozováno je nejhorší a nejzastaralejší systém, který zde provozuje místní ČSAD a.s. Uh.Hradiště. A vedení tohoto podníku nám dlouhá léta tvrdilo, že máme nejlevnější MHD z okolních měst. Samozřejmě je to lež, celé vedení je ulhané a pokud tady bude MHD provozovat společnost ČSAD a.s. Uh.Hradiště, můžou se všichni snažit a dělat změny, ale k ničemu to nepovede. A opravdu jsem rád, že je zde združení, které na tento letitý problém poukázalo a kromě poukázání našlo i řešení. Nicméně vrátím se k těm pozitivním změnám, které jsou dle mého názoru jen polovinou úspěchu. Dnes 7.září 2015 jsem po dlouhé době využil MHD. Kromě návrhu změn, se vůbec nic nestalo. Špinavé a rozpadající se autobusy. Jel jsem autobusem zn. SOR, kde bylo rozadajicí se vnitřní oplastování, hlášení zastávek nelze vůbec slyšet. Bylo docela teplo, tak jsem chtěl otevřít okénko, jenže jsem netušil, že si musím vzít i ubrousek, kterým si pak budu muset utřít zašpíněné ruce. No hnus, jestli tomu to, co je zde provozováno říká ČSAD a.s. Uh. Hradiště, doprava rovna 21. století, tak nevím. Proto zde otevřeně říkám, pokud zde bude nadalé MHD provozována společností ČSAD a.s. Uh.Hradiště, jsou veškeré snahy zbytečné. Na jedné straně je tu skupina, která chce, aby MHD v Uh.Hradišti byla na úrovni 21.století,ale s místním dopravcem a s místostarostou, který je bývalým zaměstnancem tohoto podniku a dlouhé roky nám tu lhal, jak jsou levní a buh ví co, nebude nikdy nic změněno. Nicméně, mám tu jeden návrh a ten je,aby dopravce který bude provozovat MHD UH.Hradiště, provoz zajišťoval za daných podnínek, které bude dodržovat. Nikoliv starýma herkama, které se rozpadají, hlášení zastávek lze přirovnat spíše k dítěti, které si dudlá něco pro sebe a všudy přítomná špína a hulvátství řidičů to jen dokresluje úroveň MHD. Nedivím se, že město je přecpané autama, nebo lidé raději volí jízdu na kole. Není se čemu divit, protože vše co jsem popsal výše a k tomu minimální spolehlivost a dodržování času jízdních řádů, četnost spojů jen předurčuje tento systém k zániku. A to se ČSAD a.s. stále stěžují, na ubývající počet cestujích. Krásným příkladem jsou ČD, tam kde jsou nové vlakové soupravy, kvalita služeb se změnila, tak se mění i postoj lidí, kteří rádi zvolí osobní dopravu. Nicméně tady ze strany ČSAD a.s. Uh.Hradiště, je to nefunčkí paskvil a pánové na kraji cpou tomuto dopravci peníze daňových poplatníků, ale už se nikdo nestará za jaké služby. A to platí i pro města Uh.Hradiště, Kunovice, St. Město. Vedení těchto měst se dávno mělo zamyslet nad tím zda je výhodné MHD podporovat. Já tvrdím ano! A myslím, si, že kdyby tomu tak bylo již v minulosti, nemuseli bychom řešit nyní přecpaná města autama, protože lidé raději pojedou vlastním autem, než volit předraženou a nefunkční MHD, kterou provozuje místní ČSAD a.s. Uh. Hradiště.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *