Dne 28. 5. 2014 se v Redutě v Uherském Hradišti konalo už šestým rokem Veřejné fórum o rovoji města, na jehož konci proběhlo i tradiční hlasování o největších problémech města. Každý účastník měl k dispozici dva hlasy a ty mohl rozdělit mezi 16 problémů, které se probojovaly do „užšího výběru“ od jednotlivých tematických stolů. Hlasy zástupců města (zaměstnanci městského úřadu, zastupitelé, …) byly odděleny, v celkovém pořadí však měly stejnou váhu jako hlasy zbylé.
Následující tabulka obsahuje výsledky hlasování. Problémy budou v průběhu příštích měsíců ověřeny dotazníkovým šetřením a město za rok publikuje nové pořadí problémů podle dotazníků. (Aktualizace 25. 9. 2014: Dotazníkové šetření již proběhlo a zde se problém „Málo zastávek a špatné linkové vedení MHD“ umístil jako nejpalčivější ze všech; podrobnosti zde.)
Problém | Hlasy (zástupci města) |
Hlasy (ostatní občané) |
Hlasy celkem |
---|---|---|---|
Pokračovat v rekonstrukci školních budov a hřišť | 5 | 26 | 31 |
Málo zastávek a špatné linkové vedení MHD | 3 | 27 | 30 |
Potřeba severního obchvatu Jarošov – St. Město | 18 | 12 | 30 |
Skladování hruboprachu v CTZ | 3 | 16 | 19 |
Řešit opuštěné objekty | 3 | 14 | 17 |
Oprava fasády a věží kostela sv. Františka Xaverského | 4 | 10 | 14 |
Navýšit počet strážníků MP a PČR | 4 | 6 | 10 |
Absence dětského hřiště v Jarošově | 0 | 10 | 10 |
Pokračovat v rekonstrukci hřišť a sportovišť | 4 | 3 | 7 |
Zajištění hygieny pro osoby bez přístřeší | 2 | 4 | 6 |
Údržba zeleně (ořezy a průchodnost komunikací) | 1 | 3 | 4 |
Prostory pro klub důchodců | 2 | 1 | 3 |
Obnovit kurzy sebeobrany | 0 | 3 | 3 |
Problém drobného trhového prodeje | 0 | 2 | 2 |
Oživení bývalé jezuitské koleje | 1 | 1 | 2 |
Absence lezecké stěny | 0 | 2 | 2 |
Problém „Málo zastávek a špatné linkové vedení MHD“ skončil stejně jako v loňském roce na druhé příčce, o niž se tentokrát dělil ještě s problémem „Potřeba realizace severního obchvatu (Jarošov – Staré Město)“. Při zohlednění pouze hlasů veřejnosti se „Málo zastávek a špatné linkové vedení MHD“ probojovalo dokonce na první místo. Opět se bohužel projevil výrazný nepoměr v hlasování mezi zástupci města a veřejností, kdy např. problém „Potřeba realizace severního obchvatu (Jarošov – Staré Město)“, který podle veřejnosti skončil až na 5. místě, posunuli zástupci města svými 18 hlasy na 2. místo, zatímco „Málo zastávek a špatné linkové vedení MHD“ obdrželo od zástupců města jen 3 hlasy. S takovou ignoraci městské hromadné dopravy zástupci města může souviset právě její vysoce nestandardní a netransparentní způsob financování. Během hlasování nastala také malá komplikace – některý z účastníků roztrhl jednu hlasovací samolepku na dvě poloviny a každou z nich nalepil k jinému problému. Tyto dva neplatné hlasy nejsou v tabulce výše zahrnuty.
Ohlédnutí za minulými ročníky
V roce 2012 občané na veřejném fóru určili problém „Kvalita a dostupnost MHD“ dokonce úplně nejpalčivějším problémem města. Tento problém skončil na 1. místě i v následném dotazníkovém šetření ověřujícím problémy.
Jak už bylo zmíněno výše, v roce 2013 se na veřejném fóru na 2. místo dostal problém „Málo zastávek a nevhodné linkové vedení MHD“, který podle slov starosty města Květoslava Tichavského v následném dotazníkovém ověřování problémů skončil na 4. místě. Zároveň starosta v krátké prezentaci v úvodu fóra zrekapituloval, jaké změny v MHD město za poslední rok prosadilo. Těmto změnám se podrobně věnujeme v článku „Změny v MHD od 15. 12. 2013“. Většina z nich se bohužel netýká počtu zastávek nebo linkového vedení.
^ Starosta města prezentuje změny provedené v MHD v roce 2013
^ Pořadí palčivosti problémů města v roce 2013 podle dotazníkového ověřování
Závěr
Veřejné fórum o rozvoji města opět ukázalo, že uherskohradišťská veřejnost vnímá špatně fungující systém MHD jako největší problém města. Moc děkujeme všem občanům, kteří si na účast udělali čas a prokázali, že jim podoba městské hromadné dopravy není lhostejná.
Fotogalerie
^ Velitel městské policie Vlastimil Pauřík prezentuje problémy města týkající se bezpečnosti
^ Skaut Tomáš Trubačík prezentuje problémy města definované u stolu mládeže
^ Skaut Tomáš Trubačík prezentuje problémy města definované u stolu mládeže
^ Vedoucí odboru dopravy Jindřich Havelka prezentuje problémy města definované u stolu dopravy
Chtel jsem se zeptat, na zaklade ceho jste pocitali hlasy zastupcu mesta…
Hlasování probíhalo lepením malých barevných samolepek na papírové plachty s tabulkou jednotlivých nominovaných problémů. Samolepky, které měla k dispozici veřejnost, byly oranžové; samolepky zástupců města pak zelené. Po skončení hlasování jsme si pouze vyfotografovali hlasovací plachty a jednoduše sečetli samolepky jednotlivých barev. Žádná věda.
Jo, toho jsem si nevsiml.
Problem techto for je v tom, a jsem z toho take znacne znechuceny, ze i mezi tzv. verejnosti je spousta zamestnancu mesta. Ale to je na jine povidani…