Oznámení: Obsah této stránky odpovídá prapůvodním návrhům iniciativy MHDUH.cz z února 2012 poplatným době vzniku. Od té doby – po dlouhém boji za lepší MHD a jedněch komunálních volbách – se situace začala měnit. Starosta města Stanislav Blaha v roce 2016 pověřil autora těchto stránek pracemi na oficiální Koncepci veřejné dopravy, jejíž výstup najdete na samostatném webu hradistskadoprava.cz.
Kvalitu MHD neurčuje pouze množství spojů nebo modernost samotných autobusů – velký vliv na použitelnost má informační a orientační systém a především promyšlenost linkového vedení.
Ve srovnání s ostatními městy je vedení linek uherskohradišťské MHD velmi nepřehledné, obzvláště pro nepravidelné cestující. Všudypřítomné výjimky linkového vedení, vynechávání zastávek, jednosměrné zastávky nebo nedostatek zastávek v centru města celý systém odsuzují k použitelnosti pouze pro znalé místních názvů a zvyklostí MHD za poslední desetiletí, což je jistě škoda – potenciál má zde MHD velký a množstvím drobných úprav současného stavu lze vytvořit jeden z nejpřehlednějších provozů MHD v České republice přístupný bez obtíží všem.
Následující odrážky jsou rozcestníkem, jak efektivněji linkové vedení zogranizovat. V textu jsou použity stávající názvy zastávek pro lepší orientaci v jejich umístěních. Návrhy na přejmenování některých zastávek naleznete zde. Dále jsou v návrzích linkového vedení zahrnuty zastávky, jejichž vybudování nebo obnovení je doporučováno v sekci o zastávkách.
Autor textu: Jan Kolařík